O' BBENE E NU' CANE (poesia di Luciano Somma)





E’ ‘o meglio amico,’o meglio cunfidente,
me sape fa’ na bbona cumpagnia;
quanno le parlo isso me tene mente
appizza ‘e rrecchie e guarda ‘a faccia mia.

‘Stanotte, all’intrasatto,m’ha parlato,
napulitano cchiu’ ‘e nu vasciajuolo,
e i’ so’ rimasto tanto ‘mpressiunato
che d’’a paura sto’ tremmanno ancora.

M’ha ditto:Neh,padro’, quanto si fesso
a nun capi’ ca ‘o munno e’ malamente,
te lusinghe ‘e sta’ ‘nzieme ‘a ggente onesta
e’ invece songhe ‘a scumma d’’e fetiente.

Ormaje ha perzo ‘e lumme d’’a raggione
e va facenno sulo scemita’;
addo’ sta’ cchiu’ nu pizzeco ‘e passione
nu surzo ‘e sentimento,’e carita’?

Io so’ nu cane ‘e razza!Cane ‘e caccia!
Ma nun levo ‘o saluto a nu bastardo
‘o dongo l’osse meie e nun ‘o scaccio
me putarria magna’ mentr’isso guarda?

‘E vvote tu me vatte e io te perdono
dimme,che ce vulesse a muzzeca’?
Vuje uommene ‘o tenite chistu dono?
V’’a putite scurda’ na ‘nfamita’?

Vall’a truva’ ‘ncopp’a sta terra n’ommo
ca se facesse accidere pe’ nato;
invece io te pruteggo pure ‘o suonno
e zompo ‘ncuollo a chi cu tte’ ha sgarrato.

Padro’, pircio’ perdoname si ‘e vvote
io faccio cose che n’avessa fa’
ma si pure me lazzarie ‘e mazzate,
io acalo ‘a capa e resto sempe cca’.

Ricuordate: Tu staje dint’a stu core,
nu core ca nun sape maje ‘nganna’,
e si m’astrigne io ‘nfaccia a tte assaporo,
cu’ n’alleccata,ogni felicita’.



Post popolari in questo blog

Simba, il mio splendido principino

Dove arriva la luce del ricordo non c’è buio.

'A gatta d'o' palazzo (di Eduardo De Filippo)